![]() |
Η VW αλλάζει ρότα και χαράζει νέα στρατηγική |
Μεταμόρφωση σε τρεις φάσεις
Ο επαναπροσανατολισμός της μάρκας Volkswagen θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις. Στη φάση 1, μέχρι το 2020, η μάρκα θα αναδιαρθρώσει πλήρως τη βασική της δραστηριότητα και θα ολοκληρώσει μία μεταμόρφωση σε όλη τη ροή αξιών ενώ ταυτόχρονα, η εταιρεία θα αναπτύξει νέες τεχνογνωσίες. Στη Φάση 2, μέχρι το 2025, η Volkswagen σκοπεύει να διεκδικήσει την πρωτοκαθεδρία στον τομέα της ηλεκτρικής μετακίνησης (e-mobility) έχοντας ανακτήσει τη δύναμή της ως ένας από τους κορυφαίους, κερδοφόρους κατασκευαστές αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής. Στη φάση αυτή, στόχος είναι η δημιουργία μιας ευρύτερης βάσης εσόδων, για παράδειγμα μέσω νέων υπηρεσιών μετακίνησης. Η Volkswagen στοχεύει επίσης να είναι από τους πρωτεργάτες στη διαμόρφωση της πλήρους μεταμόρφωσης της βιομηχανίας που αναμένεται μετά το 2025. Προτίθεται να αναλάβει έναν ηγετικό ρόλο στο νέα κόσμο της μετακίνησης μέχρι το 2030.
Η Volkswagen στοχεύει να γίνει Νο1 αυτοκινητοβιομηχανία στον τομέα μαζικής παραγωγής σε όλο τον κόσμο
Μέσω της νέας στρατηγικής θα επιδιώξει μία θέση στην κορυφή των κατασκευαστών οχημάτων μαζικής παραγωγής κοντά στους premium ανταγωνιστές. Μέχρι σήμερα, η Volkswagen έχει πετύχει να γίνει η Νο1 κατασκευάστρια αυτοκινήτων μαζικής παραγωγής μόνο στην Κίνα και την Ευρώπη. Στο μέλλον, θα επιδιώξει να επεκτείνει αυτή τη θέση σε όλο τον κόσμο, μέσω επανευθυγράμμισης της προϊοντικής στρατηγικής – με μία ‘επίθεση’ SUV σε πρώτη φάση και ένα κύμα ηλεκτρικών οχημάτων σε δεύτερη φάση. Στοιχείο της νέας στρατηγικής είναι επίσης ένα ομοιόμορφο παγκόσμιο σύστημα μάρκας με νέα σχεδιαστική ταυτότητα και φιλοσοφία.
Ηγέτης στη συνδεσιμότητα
Η μάρκα θα αναπτύξει τη δική της ψηφιακή πλατφόρμα. Με αυτό τον τρόπο, η Volkswagen αφενός θα πλησιάσει περισσότερο τους πελάτες της, αφετέρου θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες κέρδους με μία ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών, Μέχρι το 2025, η Volkswagen εκτιμά ότι θα έχει περίπου 80 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες ανά τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι θα διαθέτει το μεγαλύτερο ψηφιακό οικοσύστημα σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Volkswagen υπολογίζει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις υπηρεσιών σχετικών με δικτυωμένα οχήματα θα φτάνει περίπου το 1 δισεκατομμύριο το χρόνο μέχρι το 2025 και εκτιμά ότι θα συμβάλλουν θεαματικά στα κέρδη της από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.
Μεταμόρφωση εταιρικής κουλτούρας και οργάνωσης
Το νέο στρατηγικό σχέδιο θα υποστηρίξει μία πλήρης εταιρική αναδιοργάνωση. Στόχοι της αναδιοργάνωσης θα είναι η ευελιξία, ένα ισχυρότερο επιχειρηματικό πνεύμα, μία πιο διάφανη κουλτούρα διαλόγου, πιο επίπεδες ιεραρχίες και πιο ευέλικτα εργασιακά μοντέλα. Σε αυτό θα συμβάλει μία νέα εταιρική αποστολή – με συγκεκριμένους στόχους σε ό,τι αφορά τη δύναμη κερδοφορίας, τη βιωσιμότητα και την ελκυστικότητα μας ως εργοδότη – καθώς και ένα νέο μοντέλο ‘ηγεσίας’ και μία ευρεία καμπάνια εντιμότητας.
Του Σωτήρη Βουτσελά