 |
Με το C-HR η Toyota δημιουργεί μία νέα σχεδιαστική φιλοσοφία |
Αρχίζω από το δεύτερο διότι πάντοτε το «δυνατό χαρτί» της Toyota ήταν η τεχνολογία σε διάφορους τομείς του αυτοκινήτου. Τεχνολογία που οδηγεί στην αξιοπιστία που στην πορεία των χρόνων κατάφερε να γίνει συνώνυμο της μάρκας. Δεν πρόκειται για προσωπική μου άποψη αλλά για δείκτες αξιοπιστίας όπως αυτοί καταγράφονται από διεθνείς οίκους μέτρησης αλλά και από την κοινή γνώμη που ίσως είναι πιο πραγματική. Αντίθετα, στον τομέα της σχεδίασης ή της εμφάνισης αν προτιμάτε δεν έδινε μεγάλη σημασία διαχρονικά, κινούμενη σε συντηρητικά σχήματα χωρίς φαντασία. Φωτεινή εξαίρεση το Yaris του δικού μας Σωτήρη Κωβού που τάραξε τα νερά και έδειξε δρόμο σχεδιαστικά σε πολλούς, δημιουργώντας στυλ στην κατηγορία.
 |
Κόμπακτ διαστάσεις με πολύ έντονες γραμμές και αρκετές γωνίες |
Υπήρξε όμως και μία κατηγορία την οποία ίδρυσε κυριολεκτικά, αυτήν των SUV, όταν κανείς Ευρωπαίος κατασκευαστής δεν είχε σκεφτεί ότι θα είχε τέτοιο μέλλον και τέτοια ανάπτυξη αυτή η κατηγορία, πριν από 22 χρόνια παρακαλώ όταν παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι της Γενεύης το RAV 4. Συγχωρείστε μου την κάπως μεγάλη εισαγωγή αλλά την έκρινα αναγκαία, για την παρουσίαση του νέου SUV της μάρκας.
Η μεγάλη στροφή
 |
Για εντός αλλά και για εκτός δρόμου καταστάσεις |
Δεν θα μπορούσα να περιγράψω διαφορετικά την αλλαγή στην σχεδίαση του C-HR με το αποτέλεσμα να είναι φρέσκο, δυναμικό έως και εντυπωσιακό και αυτό το είδαμε στα βλέμματα των περαστικών στους δρόμους της Μαδρίτης αλλά και στις περιοχές γύρω από την ισπανική πρωτεύουσα που κινηθήκαμε για δύο ημέρες. Ένα σύνολο που αποπνέει αρμονία αλλά και δυναμισμό, δικαιολογώντας και ντο όνομα «Coupe High-Rider» και πραγματικά έχει την φόρμα ενός κουπέ, όπως υπάρχει και αυτή η τάση τελευταία. Αιχμηρό μπροστά με όμορφα φωτιστικά σώματα και ακολουθεί προς τα πίσω συνδυάζοντας γωνίες, καμπύλες και σμιλεμένες επιφάνειες, με το πίσω μέρος να «κλείνει» τονίζοντας την κουπέ αίσθηση, με το εντυπωσιακό πίσω μέρος με την διπλή αεροτομή.
 |
Εντελώς νέα άποψη και στο εσωτερικό |
Εντυπωσιακό σύνολο σε κάθε περίπτωση που καλό θα είναι να συνεχιστεί ως νέα στροφή της μάρκας, σε τέτοια σχήματα. Ανάλογο το εσωτερικό με μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο και μεγάλο πίνακα οργάνων με άμεση πληροφόρηση στον οδηγό για τα πολλά συστήματα άνεσης και ασφάλειας που παρέχονται στον εξοπλισμό. Επιτρέψτε μας μία ξεχωριστή αναφορά στο κορυφαίο ηχοσύστημα της JBL με το οποίο συνοδεύεται σε κάποια επίπεδα εξοπλισμού με πολλά ηχεία άλλα και subwoofer για πραγματικά ακουστική απόλαυση. Πολύ καλή θέση οδήγησης με μεγάλη ορατότητα αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τους πίσω χώρους που είναι μικροί και με την χαμηλή γραμμή της οροφής η αίσθηση της έλλειψης χώρου γίνεται μεγαλύτερη ενώ ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι ικανοποιητικός. Στην αίσθηση που αναφέραμε δεν βοηθούν και τα παράθυρα που είναι σχετικά μικρά και ξεκινούν αρκετά πιο πάνω από την μέση γραμμή του αμαξώματος.
Κίνηση όπως την θέλετε
 |
Τα πίσω καθίσματα πέφτουν |
Για όλους υπάρχει επιλογή αφού το C-HR διατίθεται υβριδικό (δεν θα μπορούσε διαφορετικά, για Toyota μιλάμε), με κινητήρα βενζίνης και κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς, για να βρείτε αυτό ακριβώς που θέλετε. Αρχίζοντας από την υβριδική έκδοση πρόκειται για την «συνεργασία» ενός κινητήρα βενζίνης 1,8 VVT-i με έναν ηλεκτροκινητήρα και συνδυασμένη ισχύ 122 ίππων ενώ υπάρχει και ένας δεύτερος για φόρτιση. Το νέο σύνολο είναι πιο κόμπακτ από το προηγούμενο αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχει θερμική απόδοση 40% που είναι ο υψηλότερος δείκτης παγκοσμίως. Η δεύτερη λύση είναι ένας κινητήρας βενζίνης 1,2 λίτρων με απόδοση 116 ίππων που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων είτε με αυτόματο και κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς.
 |
Οι χώροι δεν είναι το δυνατό του σημείο |
Το έχεις εύκολα
Δεν χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα για να σου «περάσει» την αίσθηση αυτού ακριβώς που λέει το όνομά του. Ενός κάπως ψηλού κουπέ που μπορεί να οδηγηθεί ακόμη και σβέλτα, με ευθυβολία, ασφάλεια αλλά και ευκολία χάρη τόσο στα ηλεκτρονικά συστήματα που το συνοδεύουν (ειδικά το Toyota Safety Sense) όσο και οι αναρτήσεις αλλά και η καινούργια πλατφόρμα στην οποία βασίζεται. Ειδικά η έκδοση με τον 1,2 και το μηχανικό κιβώτιο μπορεί ακόμη και να σας ενθουσιάσει!
Σαν επίλογος
Όλα αυτά καλά και ακόμη καλύτερο το νέο σχεδιαστικό «πρόσωπο» της Toyota με το οποίο απευθύνεται σε νεανικότερο κοινό, για πρώτη φορά τόσο ολοκληρωμένα μετά το Yaris. Άποψη μας είναι ότι δεν αρκεί αυτό (αν και για την εταιρία είναι ένα τεράστιο βήμα αλλαγής!) και θα πρέπει να προχωρήσει πιο γρήγορα στο επόμενο στάδιο που λέγεται είτε plug-in είτε πολύ περισσότερο ηλεκτροκίνηση την οποία περίπου ανακοίνωσε για το 2020. Περιμένουμε τις εξελίξεις και ενημερώνουμε για τις τιμές του C-HR που είναι 20.350 ευρώ για την έκδοση των 1,2 λίτρων και 24.700 για την υβριδική έκδοση με άφιξη στην Ελλάδα σε 20 ημέρες περίπου. Εάν πάλι επιμένετε να γράψουμε ποιο μας άρεσε περισσότερο δεν έχουμε κανέναν ενδοιασμό να δηλώσουμε η έκδοση με τον 1,2 και το μηχανικό κιβώτιο.
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά