SEAT ATECA: ΜΕ ΣΩΣΤΗ ΣΤΟΧΕΥΣΗ
 |
Πολύ σωστά στοχευμένη, απ’όλες τις απόψεις, η πρώτη προσπάθεια της Seat στη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου |
Το έχουμε γράψει και στο πρόσφατο παρελθόν και όπως φαίνεται θα το αναφέρουμε αρκετές φορές ακόμη στο κοντινό μέλλον, το γεγονός πως η Seat έχει βρεί πλέον τον δρόμο της και πάλι και αυτό μας χαροποιεί ιδιαίτερα. Η πλέον απτή απόδειξη είναι το ολοκαίνουριο Ateca, η πρώτη ουσιαστική και πολύ σωστά στοχευμένη απόπειρα της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στη κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Άλλωστε η πλήρης επάνοδος της Seat δεν θα μπορούσε να προχωρήσει σωστά, χωρίς έναν εκπρόσωπο της εταιρίας στη πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία, σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Και μάλιστα οι Ισπανοί φρόντισαν, όχι απλώς να αποκτήσουν μία πρόταση στη κατηγορία αυτή, αλλά αυτή να είναι σωστή, ολοκληρωμένη αλλά και σερβιρισμένη με σωστό τρόπο. Σύμφωνα με τη παράδοση της Seat, το Ateca πήρε το όνομα του μέσα από την ισπανική γεωγραφία. Το χωριό Ateca βρίσκεται στα δυτικά της Σαραγόσα, στη καρδιά της Ιβηρικής Χερσονήσου.
 |
Καθαρές και δυναμικές οι γραμμές του |
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση του αυτοκινήτου αυτή χαρακτηρίζεται από την τραπεζοειδή εμπρός μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με τους full led προβολείς και τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας, καθώς και το πλευρικό νεύρο που βρίσκεται παράλληλα με το έδαφος. Η εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου ολοκληρώνεται με τα πίσω φώτα Led τα οποία είναι τοποθετημένα στις πίσω άκρες του αμαξώματος προκειμένου να τονίσουν τις έντονες πλαϊνές γραμμές. Το εσωτερικό είναι κομψό αλλά και ταυτόχρονα δυναμικό, χωρίς να ξεφεύγει σημαντικά από τη βασική σχεδιαστική φιλοσοφία στην οποία μας έχει συνηθίσει η Seat. Βασικά στοιχεία αποτελούν η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων, η πανοραμική ορατότητα προς όλα τα άκρα του αμαξώματος και οι ενισχυμένες ραβδώσεις στις πόρτες.
 |
Προσπαθεί και καταφέρνει να διατηρήσει τις σπορ καταβολές της εταιρίας |
Το cockpit έχει σαφή εστίαση προς τον οδηγό και προσφέρει εύκολη ανάγνωση των εμφανιζόμενων πληροφοριών στην οθόνη 8 ιντσών. Η υψηλή κεντρική κονσόλα και ο κοντός λεβιές ταχυτήτων εξασφαλίζουν την τυπική δυναμική εικόνα ενός Seat. Το φως αποτελεί ένα ακόμη ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του εσωτερικού. Ο νέος φωτισμός στις πόρτες παρέχει στους επιβάτες τη δυνατότητα επιλογής οκτώ διαφορετικών χρωμάτων ανάλογα με τις προσωπικές προτιμήσεις τους. Bεβαίως μία σειρά από σύγχρονα συστήματα, όπως τα Traffic Jam Assist, Traffic Sign Recognition, Blind Spot Detection, Rear Traffic Alert ,Top View Camera, φροντίζουν τόσο για την ασφάλεια όσο και για την άνεση του οδηγού και των επιβατών.
 |
Προσεγμένη ποιότητα και υλικά, με γνώριμη ωστόσο σχεδιαστική φιλοσοφία |
Το Ateca είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που τολμάει να «φορέσει» έναν χιλιάρι, turbo βεβαίως, κινητήρα και να αυξήσει σημαντικά με τον τρόπο αυτό το εύρος των διαθέσιμων επιλογών. Εκτός από τον χιλιάρι TSi με τους 115 ίππους, υπάρχει έκδοση με TSi επίσης κινητήρα στα 1400 κυβικά με 150 ίππους, διαθέσιμο ως δικίνητο αλλά και και ως τετρακίνητο, με χειροκίνητο ή με DSG κιβώτιο. Στη κορυφή των βενζινοκινητήρων υπάρχει ένας δίλιτρος TSI με 190 άλογα, DSG κιβώτιο και τετρακίνηση. Στα πετρελαιοκίνητα μηχανικά σύνολα ξεκινάμε με έναν 1.6 λίτρων με 115 ίππους και κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Στη συνέχεια υπάρχει ένα δίλιτρο μηχανικό σύνολο σε δύο εκδόσεις με 150 και 190 άλογα. Η κατανάλωση κυμαίνεται από 4,2 έως 5,1 λίτρα / 100 km και οι εκπομπές CO2 από 111 έως 131 g/km. Η τετρακίνηση του Ateca είναι μεταξύ των πιο μοντέρνων και αποδοτικών συστημάτων στον κόσμο. H Seat χρησιμοποιεί το νέο πολύδισκο συμπλέκτη με υδραυλική ενεργοποίηση και ηλεκτρονικό έλεγχο - τον 5ης γενιάς Haldex. Αντιδρά πολύ γρήγορα σε όλες τις οδηγικές συνθήκες για να προσδώσει ξεκάθαρα πλεονεκτήματα στην ενεργητική ασφάλεια και στο χειρισμό σε κάθε διαδρομή.
 |
Διαθέσιμο με μία ευρεία γκάμα TSi και TDi κινητήρων |
Οδηγώντας τόσο το χιλιάρι TSi όσο και το δίλιτρο diesel με τους 150 ίππους και τετρακίνηση το πρώτο σχόλιο αφορά στο όσες φορές και αν οδηγήσουμε τον συγκεκριμένο χιλιάρι, κάθε φορά θα μας εκπλήσσει. Ροπή από χαμηλά, τράβηγμα παντού, συνδυάζεται άψογα με το κιβώτιο και βοηθιέται τα μέγιστα από το ιδιαίτερα χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα στη πράξη είναι εξαιρετικό, καθώς το Ateca κινείται με περισσή αξιοπρέπεια. Βεβαίως ο δίλιτρος diesel με τα 150 άλογα και την τετρακίνηση, είναι ο ιδανικός συνδυασμός για όσους αρέσκονται στο να οδηγούν και σε εκτός δρόμου συνθήκες. Μαλακές αναρτήσεις, αρκετά γρήγορο τιμόνι και κυρίως άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης, καθιστούν το Ateca ικανό να σας πάει πολύ πιο μακριά εκτός δρόμου από εκεί που έχετε φανταστεί. Αρκεί να μην έχετε επιλέξει τις 18άρες ή πολύ περισσότερο τις 19άρες ζάντες που είχαν τα αυτοκίνητα της παρουσίασης. Διότι ναι μεν χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση, δεν συμβαδίζουν όμως τόσο με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όσο φυσικά και με την πραγματικότητα των ελληνικών δρόμων.
Οι τιμές έναρξης για την γκάμα των κινητήρων βενζίνης TSI ξεκινούν από €19.950, ενώ για τους κινητήρες diesel TDI από €23.850.
Του Σωτήρη Βουτσελά
 |
Ικανοποιητικός για τη κατηγορία του |
 |
Και πάει και στρίβει και δεν τρομάζει οδηγό και επιβάτες |
 |
Η άμεση εμπλοκή της τετρακίνησης, κάνει τη διαφορά στις εκτός δρόμου καταστάσεις |