Τελευταία Νέα:
Advertisement

Αρχική » , , » FORMULA 1 ΡΩΣΙΑ: ΜΕΣΗ & ΜΑΛΑΚΗ ΓΟΜΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΠΙΣΤΑ

FORMULA 1 ΡΩΣΙΑ: ΜΕΣΗ & ΜΑΛΑΚΗ ΓΟΜΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΠΙΣΤΑ

Αναρτήθηκε από enkinisi στις 9 Οκτωβρίου 2014 | 13:55

Μέση γόμα με τα άσπρα χρώματα, μαλακή με τα κίτρινα
Η Formula 1 πάει σε μια νέα περιοχή εκεί όπου έχει φτιαχτεί η πίστα του Σότσι δίπλα στη Μαύρη Θάλασσα στη Ρωσία. Σ’ αυτό σημείο διεξήχθησαν φέτος οι Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες. Είναι η πρώτη φορά από το Ώστιν και το 2012 που ένας νέος προορισμός μπαίνει στο πρόγραμμα των αγώνων. Η εγκατάσταση της πίστας ολοκληρώθηκε πολύ πρόσφατα οπότε δεν υπάρχουν διαθέσιμα πολλά δεδομένα. Παραταύτα η Pirelli προχώρησε σε προσομοιώσεις υψηλού επιπέδου σε συνεργασία με τις ομάδες ώστε να προετοιμαστεί για τις απαιτήσεις του νέου προορισμού και να προβλέψει τις πιθανές στρατηγικές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επιλογή της μέσης γόμας P Zero White (άσπρο χρώμα) και της μαλακής γόαμς P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) για τη Ρωσία. Η τελευταία φορά που είδαμε αυτό το συνδυασμό ήταν στο Σπα του Βελγίου. 

Τo Σότσι είναι μια πίστα μέσης ταχύτητας με ποικιλία στροφών. Υπάρχει μια αριστερή παρατεταμένη που μοιάζει με τη στροφή 8 των 3 κορυφών (apex) στην Κωνσταντινούπολη. Σ’ αυτό το σημείο το εμπρός δεξιά ελαστικό καλείται να μεταφέρει υψηλά ποσά ενέργειας. Στο σύνολο υπάρχουν 12 δεξιές και 6 αριστερές στροφές. Υπάρχει μια ευθεία 650 μέτρων ανάμεσα στις στροφές 1 και 2 εκεί τα μονοθέσια αναμένεται να πλησιάζουν τα 320km/h. Η μέση ωριαία ταχύτητα θα είναι περίπου στα 215km/h. Η διαδρομή έχει σχεδιαστεί από το αρχιτέκτονα Hermann Tilke, η τελευταία του δουλειά για τη F1 ήταν το Ώστιν του Τέξας. 


Το ελαστικό λίγο πριν τοποθετηθεί στη ζάντα
Το Σότσι δεν μοιάζει ιδιαίτερα με κάποια άλλη πίστα της Formula 1. Έχει κάποια κοινά χαρακτηριστικά με τη διαδρομή στο λιμάνι της Βαλένθια που ήταν στο πρωτάθλημα μέχρι το 2012. Όπως στο Μόντρεαλ και στη Μελβούρνη έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις είναι μόνιμες κατά το ήμισυ ενώ όπως στο Μόντρεαλ έτσι και στο Σότσι οι εγκαταστάσεις φτιάχτηκαν αρχικά για Ολυμπιακούς αγώνες.  Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών ακόμη και στις πιο χαμηλές. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Οι συνήθεις θερμοκρασίες περιβάλλοντος αυτή την εποχή στο Σότσι κυμαίνονται από 15 έως 20 βαθμούς Κελσίου. 

Ένας από τους λόγους που η καινούργια άσφαλτος γλιστρά είναι ότι το λάδι που χρησιμοποιήθηκε για την πίσσα αναδύεται και φτιάχνει μια ανεπαίσθητη στρώση στην επιφάνεια. Με το πέρασμα του χρόνου αυτό στεγνώνει και η επιφάνεια γίνεται πιο τραχιά. Αν βρέξει κάτι που δεν αποκλείεται τέτοια εποχή η πίστα γίνεται ύπουλη και δύσκολη.  Η διαδρομή των 5.853km είναι η 3η μεγαλύτερη στο καλεντάρι μετά το Σπα και το Σίλβερτσον. Περίπου 1700m εξ’ αυτών είναι δημόσιοι δρόμοι, ο αγώνας θα διαρκέσει 53 γύρους. 


Του Σωτήρη Βουτσελά

Μοιράσου αυτό το άρθρο :
 

Copyright © 2013 - © 2016 ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ - All Rights Reserved
Mε την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος
..