FORD KA+: ΑΛΛΑΓΗ ΠΡΟΣ-ΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
 |
Πλέον το Ford Ka+ διατίθεται αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα |
H Ford αποφάσισε να διαφοροποιήσει τον χαρακτήρα και τη φιλοσοφία του Ka και από ένα τρίπορτο life style αυτοκίνητο να το μετατρέψει σε ένα πρακτικό πεντάθυρο μοντέλο για αστικές και περιαστικές μετακινήσεις, αλλάζοντας ελαφρώς και το όνομά του και κάνοντάς το Ka+. H έλευση του Ka+ σηματοδοτεί και το τέλος εποχής του τρίθυρου Ka, καθώς πλέον θα υπάρχει μόνο η πεντάθυρη εκδόχή του. Μία άλλη σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με την αισθητική του θέματος, καθώς το νέο μοντέλο υιοθετεί τη νέα οικογενειακή σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, αφήνοντας στο παρελθόν τα ιδιαίτερα στιλιστικά στοιχεία που χαρακτήριζαν τον προκάτοχό του.
 |
Μεγαλύτερες μεν, σε σχέση με το απερχόμενο Ka,
συμμαζεμένες δε, οι διαστάσεις του |
Στο νέο KA+ υπάρχουν λοιπόν έντονες αλλαγές σε σχέση με το Ka, οι οποίες εντοπίζονται στη μεγάλη εμπρός γρίλια, τα τονισμένα φτερά, την έντονη κλίση του παρμπρίζ και τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Το νέο μοντέλο είναι βασισμένο στο πάτωμα του Fiesta καθιστώντας σαφή την επιθυμία των δημιουργών να κατασκευάσουν ένα γνήσιο Ford σε ότι έχει να κάνει με την οδική του συμπεριφορά. Μόνο που εδώ παρατηρούμε μία αύξηση στο συνολικό ύψος κατά 29 χιλιοστά (1.524 χιλ. έναντι 1.495 χιλ. του μεγαλύτερου Fiesta), ενώ είναι μικρότερο σε μήκος κατά 40 χιλιοστά (3.929 χιλ. έναντι 3.969 χιλ.), διατηρώντας πάντως το ίδιο μεταξόνιο (2.489 χιλ.). Με βάση τα παραπάνω υπήρχε κάποιος περισσότερος χώρος για τη δημιουργία μίας πιο ευρύχωρης καμπίνας, κάτι που δεν το άφησαν ανεκμετάλλευτο οι άνθρωποι της Ford.
 |
Απαλές καθαρές γραμμές παντού |
Στο νέο KA+ λοιπόν, υπάρχει περισσότερος ωφέλιμος χώρος τόσο για τους ώμους οδηγού και συνοδηγού, όσο και για το κεφάλι. Αλλά η ουσιαστική διαφορά βρίσκεται στους πίσω επιβάτες, όπου πλέον ακόμα και ένας ενήλικας με ύψος πάνω από 1,80 μ. μπορεί να καθίσει με σχετική ευκολία. Εργονομικά δεν υπάρχει κάποια ατέλεια. Οι διακόπτες και τα χειριστήρια είναι σωστά τοποθετημένα, ενώ τα όργανα είναι ευανάγνωστα. Εξίσου σημαντική είναι και η αύξηση στον χώρο των αποσκευών που πλέον φτάνει τα 270 λίτρα. Σε ότι έχει να κάνει με το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου, αυτό είναι ο γνωστός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, Duratec Ti-VCT ο οποίος για τη περίσταση από τα 1250 κυβικά έπεσε στα 1200 ο οποίος διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και διπλό, ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων.
 |
Σύγχρονο εσωτερικό, με όλες τις αναγκαίες ευκολίες – τεχνολογίες |
Η απόδοση του 16βάλβιδου μηχανικού συνόλου είναι 85 ίπποι, ενώ υπάρχει και έκδοση 70 ίππων, που όμως δεν θα εισαχθεί στην ελληνική αγορά. Συνδυάζεται με ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση η Ford ανακοινώνει μέση τιμή τα 4.8 λτ./100 χλμ. με τις εκπομπές ρύπων να βρίσκονται στα 110 γρ./χλμ. Στη χώρα μας εισάγεται μόνο η έκδοση ECO που στη πράξη σημαίνει πως οι δυνατότητες οικονομίας του κινητήρα ενισχύονται από την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση και κύλιση αντίστοιχα, που συνεπικουρούν στη φόρτιση της μπαταρίας, μαζί με τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης και τις μικρές αεροδυναμικές επεμβάσεις-κυρίως στη διαχείριση του αέρα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα και στη γρίλια. Σε ό,τι αφορά την ανάρτηση, δεν έχει διαφοροποιηθεί σε σχέση με το Fiesta (McPherson εμπρός και ημιάκαπτο άξονα πίσω). Πάντως για τις εκδόσεις που προορίζονται για την ασιατική αγορά και την αγορά της Ν. Αμερικής, η αντιστρεπτική δοκός στους εμπρός τροχούς είναι 47% πιο άκαμπτη. Το αποτέλεσμα είναι το νέο KA+ να δίνει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες και να έχει μειωμένες κλίσεις.
 |
Απαραίτητη η συνδεσιμότητα, ακόμη και σε αυτή τη κατηγορία |
Οδηγώντας το νέο μοντέλο της Ford κατά τη διάρκεια της πανελλήνιας παρουσίαση του, το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις πως πλαίσιο, αναρτήσεις και τιμόνι δημιουργούν ένα σύνολο το οποίο είναι γνήσιο δημιούργημα Ford. Και βεβαίως πρόκειται για ένα σύνολο το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προβληματίσει το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο. Ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης και ως τέτοιο τα καταφέρνει πραγματικά πολύ καλά στο φυσικό του περιβάλλον.
 |
Ικανό να φιλοξενήσει ακόμη και πέντε ενήλικες το εσωτερικό του |
Άνετο, ευέλικτο και κυρίως ευχάριστο και ευρύχωρο στη καθημερινή χρήση, το νέο Ka+ είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε δύο εκδόσεις, Trend Essential και Trend Ultimate, με την πρώτη ουσιαστικά να διαθέτει ένα αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού, ο οποίος διαθέτει τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, έξι αερόσακους, air condition και ηχοσύστημα με bluetooth. Η πιο πλούσια διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 15”, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, Ford SYNC, που συνδέεται με το AppLink με τα smartphones και το σύστημα Ford MyKey. Οι τιμές των δύο παραπάνω εκδόσεων βρίσκονται στα 10.970 ευρώ και 11.470 ευρώ, αντίστοιχα.
Του Σωτήρη Βουτσελά
 |
Επίσης ικανοποιητικός |
 |
Ατμοσφαιρικός με έμφαση στην οικονομία |
 |
Γνήσιο Ford στην οδική του συμπεριφορά |
 |
Είναι ικανό ακόμη και για ταξίδια |