 |
Είναι πολλοί οι τύποι των μπαταριών.. |
Ουσιαστικά δεν άρχισε τώρα καθώς έχουμε ενημερώσει ότι έχει καιρό που ξεκίνησαν οι πρώτες επενδύσεις αλλά και προτάσεις συνεργασίας μεταξύ εταιριών. Ο λόγος για την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπου ισχύει απολύτως το γνωστό «το αγώγι ξυπνάει τον αγωγιάτη» καθώς η συγκεκριμένη αγορά ακολουθεί συνεχώς ανοδική τροχιά με το κοινό να σκέφτεται σοβαρότερα και σε κάθε περίπτωση θετικότερα την αγορά είτε ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου είτε ενός υβριδικού plug-in μοντέλου. Ήταν φυσικό λοιπόν οι κατασκευαστές να σπεύσουν προς την ικανοποίηση της ζήτησης αλλά και πάλι όχι μόνο αφού οι νόρμες για μείωση του μέσου όρου ρύπων από τα 120 γραμμάρια που ισχύει σήμερα θα πρέπει να πέσουν στα μόλις 95 γραμ/χλμ στα επόμενα έξη χρόνια. Για να πετύχουν κάτι τέτοιο τα εργοστάσια σε τόσο σύντομο διάστημα ένας μόνο τρόπος υπάρχει και αυτός είναι αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
 |
.. όπως και οι εξελίξεις της τεχνολογίας… |
Φυσικό ήταν λοιπόν να «ξυπνήσει» γρήγορα και η παράλληλη βιομηχανία παραγωγής μπαταριών για τα αυτοκίνητα αυτά που είναι πολύ σημαντικό αφού είναι το κυριότερο εξάρτημα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά τεκμήριο και είναι το εξάρτημα που μπορεί να δώσει σοβαρότατο συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού αφού όσο πιο «επώνυμος» είναι ο προμηθευτής της μπαταρίας τόσο ανεβαίνει η «υπεραξία» του αυτοκινήτου ενώ συγχρόνως δίνει την δυνατότητα στον κατασκευαστή να δώσει περισσότερο χρόνο εγγύησης και γενικότερα «προσθέτει» σε ένα αυτοκίνητο μία μπαταρίας με…διάσημη υπογραφή.
 |
… τις οποίες το ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ παρακολουθεί από κοντά |
Στις επενδύσεις τώρα για την δημιουργία εργοστασίων παραγωγής μπαταριών συνεχίζει δυναμικά η Samsung μπαίνοντας για πρώτη φορά στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στην Ουγγαρία για την προμήθεια στα ευρωπαϊκά εργοστάσια. Πρόκειται για επένδυση 400 εκατομμυρίων ευρώ με εργοστάσιο κοντά στην Βουδαπέστη που θα είναι έτοιμο το δεύτερο εξάμηνο του 2018 και η παραγωγή θα φθάνει τις 50.000 μπαταρίες ετησίως. Η εταιρία έχει ήδη παρόμοιες μονάδες σε Κορέα και Κίνα εκ των οποίων στο πρώτο παράγει τις μπαταρίες για το i3 της BMW και το δεύτερο δημιουργήθηκε για να καλύψει τις ανάγκες της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων του κόσμου που είναι η Κίνα αλλά η ζήτηση δεν είναι αντίστοιχα μεγάλη καθώς η Κίνα επιδοτεί κρατικά τις εγχώριες βιομηχανίες που σημαίνει ατύπως αθέμιτο ανταγωνισμό. Το εργοστάσιο αυτό λοιπόν στην Ευρώπη θα βοηθήσει στην μείωση του κόστους όχι μόνο ως κατασκευή αλλά και στα έξοδα μεταφοράς αφού θα βρίσκεται δίπλα στους κατασκευαστές.
Τι σημαίνει ανταγωνισμός; Ήδη η LG, μεγάλος αντίπαλος της Samsung, ανακοίνωσε δημιουργία αντίστοιχου εργοστάσιου στην Πολωνία. Αυτά είναι επενδύσεις για όσους δεν κατάλαβαν…
Του Τριαντάφυλλου Τσουλφά