![]() |
Τρικύλινδρος και με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου. Η Ford δείχνει το δρόμο |
Η απενεργοποίηση κυλίνδρου μεταφράζεται σε μειωμένο λειτουργικό κόστος για τους πελάτες του 1.0L EcoBoost, με αυτόματη διακοπή της παροχής καυσίμου και λειτουργίας των βαλβίδων σε έναν από τους κυλίνδρους σε συνθήκες μερικού φορτίου, όπως στο ρολάρισμα ή σε μέτριες ταχύτητες ταξιδιού. Παράδειγμα προηγμένης μηχανολογίας που παρέχει στους πελάτες της Ford τη δύναμη της επιλογής με αποδοτικούς βενζινοκινητήρες, πετρελαιοκινητήρες και ηλεκτροκινητήρες, η τεχνολογία αυτή μπορεί να απενεργοποιεί ή να ενεργοποιεί ξανά ένα κύλινδρο σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου - 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού. Σε συνδυασμό με προηγμένες λύσεις για την εξουδετέρωση των κραδασμών, η απενεργοποίηση κυλίνδρου θα περνά απαρατήρητη από τους οδηγούς σε επίπεδο λειτουργίας και επιδόσεων κινητήρα.
Απλό σε σύλληψη αλλά προηγμένο τεχνολογικά, το σύστημα επιτρέπει τη λειτουργία μέχρι και τις 4.500 στροφές: όταν η κάθε βαλβίδα ανοίγει και κλείνει σχεδόν 40 φορές το δευτερόλεπτο, χρησιμοποιεί την πίεση του λαδιού για να ενεργοποιεί ένα ειδικό κοκοράκι και να διακόπτει τη σύνδεση μεταξύ του εκκεντροφόρου και των βαλβίδων του κυλίνδρου Νο1. Έντεκα μοντέλα Ford, ανάμεσά τους τα Fiesta, EcoSport, B-MAX, Focus, C-MAX, Grand C MAX, Tourneo & Transit Connect, Tourneo & Courier, και το Mondeo διατίθενται στην Ευρώπη με τον τρικύλινδρο κινητήρα. Το ένα στα πέντε νέα οχήματα Ford που πουλήθηκαν στην Ευρώπη πέρσι ήταν εφοδιασμένα με τον 1.0L EcoBoost, μεταξύ των οποίων σχεδόν δύο στα πέντε Fiesta.
Toυ Σωτήρη Βουτσελά