Τελευταία Νέα:
Advertisement

Αρχική » , » ΠΩΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ

ΠΩΣ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗ ΒΕΝΖΙΝΗ

Αναρτήθηκε από enkinisi στις 13 Φεβρουαρίου 2014 | 12:05

Ο καλύτερος τρόπος προκειμένου να εξοικονομήσουμε καύσιμο, είναι να αγοράσουμε κάποιο αυτοκίνητο που έχει (σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή) την μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Είναι όντως έτσι; Παρακάτω θα δούμε μαζί πως δεν είναι απαραίτητο.


Αλλάζουμε τον τρόπο οδήγησης
Οδηγείτε ομαλά με μέτριες ταχύτητες
Είναι η μεγαλύτερη αλήθεια. Χρειάζεται λίγη υπομονή αλλά μειώνοντας λίγο την ταχύτητα μας μπορούμε να εξοικονομήσουμε καύσιμο, κατά συνέπεια χρήματα. Ένας από τους λόγους έχει να κάνει με την αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης, παράλληλα με την αύξηση της ταχύτητας. Πολύ απλά χρειάζεται περισσότερο καύσιμο προκειμένου να κινηθεί το αυτοκίνητο. Και μπορεί σε μία διαδρομή η διαφορά να είναι αμελητέα. Αθροιστικά όμως;

Αποφύγετε παράλληλα τις δυνατές επιταχύνσεις και το φρενάρισμα όπου αυτό είναι δυνατόν. Οι απότομες (άνευ λόγου) επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, επιβαρύνουν την κατανάλωση καυσίμου. Διατηρείστε σταθερή ταχύτητα και ρυθμό. Επιταχύνετε, στρίψτε και φρενάρετε με ομαλό και προοδευτικό τρόπο. Εδώ τα οφέλη δεν έχουν να κάνουν μόνο με την κατανάλωση, αλλά και με την μακροζωία του κινητήρα του κιβωτίου ταχυτήτων, των φρένων και των ελαστικών.


Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης
Μειώστε τα περιττά βάρη
Στον αυτοκινητόδρομο περισσότερο από το 50% της δύναμης του κινητήρα, αναλώνεται προκειμένου να υπερνικήσει την αεροδυναμική αντίσταση. Μην κουβαλάτε αν δεν χρειάζεται επιπλέον φορτίο στην οροφή που αυξάνει την αντίσταση του αυτοκινήτου σας. Κάντε ένα κόπο και κατεβάστε την μπαγκαζιέρα που χρειαστήκατε στο τελευταίο σας ταξίδι. Σκεφθείτε τούτο: η σχάρα ποδηλάτου από μόνη της «ανεβάζει» την αντίσταση (συνεπώς την κατανάλωση). Σκεφθείτε με δύο ποδήλατα επάνω. Η κατανάλωση αυξάνεται κατακόρυφα.



Μην χρησιμοποιείτε καύσιμο με μεγαλύτερο αριθμό οκτανίων
Εάν ο κατασκευαστής προσδιορίζει «απλή» βενζίνη, μην τοποθετείτε «σούπερ» κάτω από την λανθασμένη αντίληψη πως ο κινητήρας θα δουλεύει καλύτερα. Η μόνη διαφορά που θα καταλάβετε είναι το επιπλέον κόστος αγοράς. Οι περισσότεροι κινητήρες έχουν σχεδιαστεί να δουλεύουν μια χαρά με απλή βενζίνη. Οι διαφορές είναι ανεπαίσθητες. Τσεκάρετε το εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης προκειμένου να διαπιστώσετε αν ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας απαιτεί «ενισχυμένη» βενζίνη.


Λαμπάκι ένδειξης ανεφοδιασμού
Ελαττώστε το διάστημα που οδηγείτε με κρύο κινητήρα
Οι μηχανές δουλεύουν πιο αποτελεσματικά όταν είναι ζεστές. Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να έρθουν στην κατάλληλη θερμοκρασία είναι να ξεκινήσετε (ομαλά) ευθύς αμέσως μόλις ξεκινήσετε τον κινητήρα και όχι να περιμένετε να ζεσταθεί. Στην ίδια διαδρομή μπορείτε να διαπιστώσετε πως η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται όταν ο κινητήρας είναι ζεστός αντί για κρύος. Προσπαθήστε όπου είναι αυτό δυνατό να συνδυάσετε πολλές μικρές διαδρομές, ώστε ο κινητήρας να παραμένει στην ιδανική  -άρα βέλτιστη- θερμοκρασία λειτουργίας.


Μύθοι και αλήθειες


Λίγη υπομονή θα μειώσει
τις στάσεις για ανεφοδιασμό

«Φουλάρετε» μόνο το πρωί
Όταν έχει ακόμη δροσιά. Αργότερα μέσα στην ημέρα η θερμοκρασία ανεβαίνει και μία ποσότητα καυσίμου εξατμίζεται κατά την πλήρωση του ρεζερβουάρ. Στην πραγματικότητα η θερμοκρασία του καυσίμου στο στόμιο της αντλίας διαφέρει ελάχιστα (εάν όχι καθόλου) καθ’ όλη την διάρκεια του 24ωρου. Οποιαδήποτε επιπλέον ποσότητα καυσίμου πιστεύουμε ότι κερδίζουμε θα πρέπει να θεωρείται αμελητέα.




Αντικαταστήστε το φίλτρο αέρα
Οδηγώντας με βρώμικο φίλτρο αέρα δεν έχει τον ίδιο αντίκτυπο στα σημερινά αυτοκίνητα με αυτόν που είχε παλαιότερα. Αυτό γιατί οι σύγχρονοι κινητήρες χρησιμοποιούν εγκεφάλους και μικροεπεξεργαστές για τον ακριβή υπολογισμό της αναλογίας αέρα-καυσίμου. Μειωμένη εισαγωγή αέρα θα προκαλέσει αυτόματα και μειωμένη έγχυση καυσίμου. Κρατήστε κατά νου πως αν και η κατανάλωση καυσίμου δεν επηρεάζεται, ενδέχεται να επηρεαστεί η επιτάχυνση, απόρροια του βρώμικου φίλτρου.  


«Σούπερ» ή απλή;
Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης ή/και πίεση μικρότερη από το κανονικό
Περαιτέρω μείωση στην κατανάλωση μπορεί να επιτευχθεί με ελαστικά χαμηλής κύλισης. Αλλά αποδίδουν γενικά καλύτερα ύστερα από κάποια χιλιόμετρα. Έτσι και αν ακόμη προμηθευτείτε τέτοια ελαστικά δεν πρόκειται να διαπιστώσετε κάποια βελτίωση στην κατανάλωση παρά μόνο ύστερα από κάποια χιλιόμετρα. Κατ’ αναλογία μία αξιοσημείωτη μείωση (>10 psi) στην σωστή πίεση του ελαστικού επιδρά μεν στην κατανάλωση με πιο μετριοπαθή (1%) όμως τρόπο. Το πιο σημαντικό είναι πως οι λάθος πιέσεις στα ελαστικά επηρεάζουν το φρενάρισμα και τον γενικότερο χειρισμό του αυτοκινήτου. Φθείρονται ταχύτερα, ζεσταίνονται περισσότερο και μπορούν να οδηγήσουν σε αστοχία του υλικού.


Χαμηλή στάθμη καυσίμου
Ελέγξτε χάριν της ασφάλειας την πίεση των ελαστικών σας μία φορά την εβδομάδα. Ανατρέξτε στο εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου σας για τον σωστό τρόπο. Η αλλαγή στον τρόπο οδήγησης θα πρέπει να θεωρείται η πλέον ενδεδειγμένη λύση προς την κατεύθυνση της μείωσης της κατανάλωσης και ελάφρυνσης του οικογενειακού προϋπολογισμού. Με λίγη υπομονή τα αποτελέσματα θα σας ανταμείψουν.
Κάτι ακόμα: όλες οι προσπάθειες θα αποδώσουν αθροιστικά. Μεμονωμένα και αποσπασματικά δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Καλές και οικονομικές διαδρομές.


Του Γιάννη Τσακίρη
Μοιράσου αυτό το άρθρο :
 

Copyright © 2013 - © 2016 ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ - All Rights Reserved
Mε την επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος
..