![]() |
Η γκάμα των επιβατηγών της Daimler παρουσίασε αύξηση της τάξης του 8% παγκοσμίως και του 47%(!!!) στην Ελλάδα. |
Κατόπιν τούτων και εν όψει της ετήσιας συνόδου των μετόχων που θα διενεργηθεί στις αρχές Απριλίου του 2014, τόσο το Διοικητικό όσο και το Εποπτικό Συμβούλιο της Daimler θα προτείνουν τη διανομή μερίσματος 2,25€ ανά μετοχή (από 2,20€ το 2012). Η προαναφερθείσα προτεινόμενη διανομή αποτελεί το μεγαλύτερο μέρισμα που έχει δώσει ποτέ η Daimler AG, ενώ συνολικά, η διανομή των μερισμάτων θα ανέλθει στα 2,4 δις (από 2,3 δις το 2012) και θα είναι ισόποση με το 35% των καθαρών κερδών που αναλογούν στους μετόχους της Daimler. Για τα επόμενα χρόνια, μάλιστα, η Daimler σκοπεύει να διανείμει περί το 40% των καθαρών αναλογούντων κερδών στους μετόχους της.
Πέραν των παραπάνω, θετικό κρίνεται το γεγονός ότι –σε περίοδο γενικευμένης κρίσης και υπερβολικά αυξημένης ανεργίας στην Ευρώπη και τον κόσμο– το εργατικό δυναμικό του ομίλου Daimler παρέμεινε σχεδόν σταθερό το 2013, με σύνολο 274.616 υπαλλήλων στο τέλος του χρόνου (από 275.087 στα τέλη του 2012), ενώ ειδικά στη Γερμανία η Daimler προσέλαβε 167.447 άτομα στα τέλη του 2013 (από 166.363 στα τέλη του 2012).
Σε ότι αφορά στην χώρα μας, η Mercedes-Benz Ελλάς είναι η πλέον ταχέως αναπτυσσόμενη premium μάρκα, με αύξηση 47% στις ταξινομήσεις των επιβατηγών της οχημάτων, 118% στις ταξινομήσεις επαγγελματικών και 103,3% στις ταξινομήσεις φορτηγών άνω των 8 τόνων, έναντι του 2012. Παράλληλα αύξησε το μερίδιο αγοράς της στα επιβατηγά κατά μία ποσοστιαία μονάδα (από 2,2% το 2012 σε 3,2% το 2013, δηλαδή αύξηση 45%), πράγμα που την κατέστησε πρώτη παγκοσμίως σε αύξηση μεριδίου αγοράς!
Έχοντας ως βάση όλα τα προηγούμενα, η εταιρεία αναμένει περαιτέρω αύξηση το 2014, προερχόμενη κυρίως μέσω της διευρυμένης γκάμας προϊόντων που διαθέτει καθώς και των συνεχιζόμενων επενδύσεων που κάνει στην παραγωγή και τις νέες τεχνολογίες, όπως και στην πορεία των αγορών.
Του Απόστολου Χατζητριανταφύλλου